Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie

Do zadań Sekcji ds. organizacji i kadr należy w szczególności:

1) w zakresie realizacji zadań z zakresu spraw organizacji i nadzoru:

a) realizowanie zadań z zakresu planowania i rozliczania pracy komendy miejskiej,

b) organizowanie i obsługa odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego,

c) opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta miejskiego, a także prowadzenie zbioru głównego aktów prawnych oraz zawartych porozumień,

d) prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie miejskiej,

e) organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,

f) przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy miejskiej,

g) opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej,

h) organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy miejskiej,

i) realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy miejskiej a także sprawozdawczości w tym zakresie,

j) prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego,

k) prowadzenie terminarza spotkań, narad i odpraw oraz spraw do załatwienia,

l) ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie miejskiej,

m) integracja środowiska służbowego oraz kształtowanie etyki zawodowej poprzez m.in.:

  • organizowanie okolicznościowych uroczystości i spotkań,
  • prowadzenie spraw dotyczących ceremoniału pożarniczego podczas uroczystości służbowych,

n) kształtowanie kontaktów zewnętrznych poprzez:

  • organizowanie współpracy międzynarodowej w zakresie zadań realizowanych przez PSP,
  • uzgadnianie udziału przedstawicieli kierownictwa komendy miejskiej w uroczystościach i spotkaniach zewnętrznych,
  • prowadzenie korespondencji okolicznościowej.

 

2) w zakresie realizacji zadań z zakresu spraw kadrowych:

a) realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta miejskiego,

b) przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie miejskiej,

c) opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie miejskiej,

d) opracowywanie propozycji zmian etatowych wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów,

e) prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej,

f) sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej,

g) prowadzenie aktualnych baz danych dotyczących strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej w zakresie spraw osobowych,

h) prowadzenie spraw dotyczących dyscypliny służby i pracy w komendzie miejskiej,

i) prowadzenie spraw związanych z ewidencją i sprawozdawczością statystyczną oraz planowaniem w zakresie spraw kadrowych.

 

3) w zakresie realizacji zadań z zakresu spraw archiwizacji:

a) wprowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów,

b) udostępnianie dokumentów archiwalnych po uzyskaniu zgody komendanta miejskiego lub osoby przez niego upoważnionej,

c) brakowanie dokumentów archiwalnych zgodnie z przepisami w tym zakresie.

d) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie spraw archiwalnych,

e) ustalanie normatywów wyposażenia w zakresie archiwum komendy miejskiej.

 

4) w zakresie realizacji zadań z zakresu spraw Systemu Zarządzania Jakością ISO:

a) koordynacja i nadzór w realizacji zadań z zakresu spraw Systemu Zarządzania Jakością ISO w komendzie miejskiej,

b) prowadzenie zbiorczej ewidencji procedur obowiązujących w komendzie miejskiej,

c) opracowywanie wniosków do KW PSP w zakresie zmian do obowiązujących procedur proponowanych przez komórki organizacyjne komendy miejskiej,

d) przygotowywanie ankiet zadowolenia klienta, ich analiza oraz przedstawianie komendantowi miejskiemu wniosków z nich wypływających,

e) współpraca z jednostkami organizacyjnymi PSP w zakresie Systemu Zarządzania Jakością ISO.

5) Zadania z zakresu pomocy prawnej obejmują realizację obowiązków określonych ustawą z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 roku Nr 123, poz.1059 z późniejszymi zmianami) tj. świadczenie pomocy prawnej urzędowi komendanta miejskiego, a w szczególności udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii prawnych oraz występowanie przed sądami i urzędami zleca się właściwym podmiotom zewnętrznym. Sekcją kieruje kierownik sekcji.

© 2017 Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projektowanie i tworzenie stron internetowych Koszalin